Personlig assistans

Vi gör livet lite enklare för dig!

Adelas assistans finns till för dig som behöver stöd och hjälp i vardagen. Vårt uppdrag är att möjliggöra för dig att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt och få ut det bästa av din vardag. Tillsammans med dig skräddarsyr vi en lösning som passar dig och dina unika behov. 

Vi hjälper dig med alla delar kring bemanning, schemaläggning, administration och rekrytering. Du avgör själv hur involverad du vill vara i rekryteringen av din personliga assistent. Vi viktar kompetens högt men minst lika viktigt är en god matchning och personkemi mellan kund och assistent. 

Personlig assistans

Vårt arbetssätt 

Kontinuitet 

Nöjda medarbetare som trivs stannar längre vilket gör att vi kan erbjuda kontinuitet och långsiktighet hos dig som kund. Vi är stolta att över tid ha en relativt låg personalomsättning. För vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för våra kunder och därför det viktigaste i vår verksamhet. Av den anledningen rekryterar vi alltid med långsiktighet och gör nogsamma kontroller inför anställningar. Våra medarbetare är lyhörda och engagerade, och behärskar svenska språket i tal och skrift.

Flexibilitet 

Dina önskemål är vad som styr våra insatser och vi försöker anpassa och matcha dina behov efter bästa förmåga.

Integritet 

Tillsammans utformar vi och planerar insatserna du behöver och vill ha. Din personliga integritet och ditt självbestämmande är viktigt för oss och något vi har den största respekt för. 


Fyra steg till en enklare vardag

  • 1

    Kontakta kommun

    Ta kontakt med biståndshandläggaren i din hemkommun och ansök om personlig assistans.

  • 2

    Välj Adela Omsorg

    I de kommuner där Adela Omsorg arbetar har du rätt att själv välja vem du vill ha som utförare. Berätta för handläggaren att du vill välja Adela för personlig assistans.

  • 3

    Meddela kommunen

    Meddela biståndshandläggaren i kommunen vilken utförare du har valt.


  • 4

    Vi kontaktar dig

    När din ansökan har behandlats av kommunen och du har meddelat biståndshandläggaren att du vill ha Adela Omsorg som utförare kommer vi att kontakta dig.

Vill du veta mer?

Kontakta oss berättar vi mer och kan vägleda dig i ansökningsprocessen med kommunen. Vi bokar gärna in ett förutsättningslöst möte hemma hos dig för att presentera vår verksamhet och svara på dina frågor. Vi erbjuder också digitala videomöten. 

Växel 010-16 65 000 

Verksamhetsutvecklare

Roja Chohani
010-16 65 005, 076-947 33 70
Roja.chohani@adelagruppen.se