Hemtjänst

Vi erbjuder trygg omsorg genom kontinuitet, självbestämmande och flexibilitet

Vad betyder det i praktiken?

1.

Vi rekryterar vår personal långsiktigt, för att du ska känna dig trygg och veta att personen du möter känner till din bakgrund och dina behov.

2.

Vi utformar din hemtjänst tillsammans med dig, för att vara säkra på att tillgodose dina behov på det sätt som passar dig.

3.

Vi är lyhörda för förändrade behov eller önskemål – du kan när som helst kontakta oss för justeringar.

Vi jobbar dessutom med fortlöpande kvalitetskontroller i form av uppföljningar, kundenkäter och utvärderingar.

DIN KONTAKTPERSON HOS OSS

Din kontaktperson är den som kommer att utföra största delen av de insatser som du blivit beviljad. Han/hon bistår dig på olika sätt och blir den i vår personalstyrka som känner dig, din bakgrund och din medicinska historia allra bäst. Kontaktpersonen arbetar dagtid måndag till fredag och den hjälp du har utöver denna tid utförs av vår kväll och helgpatrull som tar vid när dagpatrullen går av sitt pass.

VILKET SPRÅK VILL DU BLI BEMÖTT PÅ?

All vår personal pratar svenska, och vi har dessutom personal som kan engelska, persiska, polska, ryska, spanska och kurdiska. 

VI HAR TYSTNADSPLIKT

Alla våra medarbetare har tystnadsplikt. Det innebär att vår personal inte talar med någon utomstående, varken om att du får hjälp eller om något annat som rör dig. Personalen får heller inte lämna uppgifter om dig till en myndighet utan ditt samtycke.

VÅRA ARBETSOMRÅDEN

Vi har avtal med samtliga stadsdelar i Stockholms stad, Solna kommun, Sundbyberg kommun, Sollentuna kommun och Järfälla kommun. Kundvalssystemet innebär ökad valfrihet och mångfald – du bestämmer själv vem som hjälper dig.

Bli kund hos oss!

ADRESS:

Framnäsbacken 4
171 66 Solna

TELEFON:

010-16 65 000

NU KAN DU FÖLJA OSS PÅ INSTAGRAM!

© Copyright ADELA OMSORG AB 2017.