Adela Omsorg

Adela Omsorg är det lilla företaget med det stora hjärtat, där varje människa är en viktig del av Adelafamiljen. Med över tolv års erfarenhet strävar vi efter att erbjuda omsorg präglad av omtanke, personlig kontakt och trygghet.

Vi tror på att varje individ förtjänar en meningsfull tillvaro, och det genomsyrar vår vision. Hos oss är omsorg inte bara en tjänst – det är en förlängning av den varma, inbjudande atmosfären som Adelafamiljen skapar.

Vi värdesätter varje kund och varje medlem av vår personal, för tillsammans formar vi Adelafamiljen. Här hittar du inte bara omsorg utan också vänlighet, förståelse och en personlig relation. Varje dag strävar vi efter att skapa en atmosfär där varje individ känner sig sedd och hörd.

Oavsett om det handlar om personlig hemtjänst eller assistans är Adela Omsorg här för att skapa en meningsfull tillvaro för dig och dina nära. 

Om Adela Omsorg

Vi värnar vi om din trygghet och säkerhet

Vi håller en hög kontinuitet och håller nere antalet personer som kommer hem till dig. För att du ska känna igen våra medarbetare bär vi alltid arbetskläder och visar ID handling.  

Vi bär alltid den skyddsutrustning som behövs. Vi förvarar dina nycklar i ett elektroniskt nyckelskåp med begränsad åtkomst och spårbarhet. Din personliga kontaktperson arbetar på fast schema.

Vårt arbetssätt 

Kontinuitet 

Våra medarbetare är det viktigaste vi har! Vi rekryterar med ett långsiktigt tänk, nöjda medarbetare som trivs på sitt arbete bidrar till att vi kan hålla en hög kontinuitet hos dig. Vi är stolta över att vi övertid haft relativt låg personalomsättning. 

Flexibilitet  

Vi är lyhörda för dina önskemål och anpassar våra insatser så de bäst matchar dina behov. 

Integritet 

Vi visar stor respekt för din personliga integritet och ditt självbestämmande. Vi utformar och planerar dina insatser tillsammans med dig så att det blir precis så som du önskar. 

Våra medarbetare

Våra medarbetare som är antingen undersköterskor eller vårdbiträden är lyhörda och engagerade och behärskar svenska språket i tal och skrift. Vi gör nogsamma kontroller inför anställning.  

Adelapyramiden

Vad betyder det när vi säger att vi erbjuder dig hög kvalitet?

I omsorgsbranschen är hög kvalitet ett luddigt begrepp som är svårt att mäta. Adelapyramiden är tänkt att ge kunder, anhöriga och samarbetspartners en tydligare bild av våra prioriteringar.

Basen på pyramiden – kvalitet, kompetens, engagemang och flexibilitet – syftar på vår personal. Vår verksamhet bygger på övertygelsen att om vår personal mår bra, så mår våra kunder bra.

När dessa byggstenar ligger stadigt, når vi pyramidens topp: Trygg omsorg på kundens villkor.

 
  • Vår personal ger kunden den tid han eller hon behöver, är uppmärksam och lyhörd.

  • Vår personal har rätt erfarenhet och relevant utbildning. Rätt person på rätt plats minskar stress och risken för misstag.

  • Vår personal har hjärtat på rätta stället. Vi anställer bara personer som vill jobba inom omsorgsbranschen, som sätter en ära i att hjälpa våra äldre och som bryr sig, på riktigt.

  • Vår personal anpassar sig efter enskild situation. Vi ser till att se alla våra kunder och anpassa vårt arbetssätt till var och ens unika behov.

    Om vår personalstyrka uppfyller dessa fyra byggstenar, har vi en god grund att bygga på för våra kunder. Detta speglas i nästa nivå: trygghet, tillit och livskvalitet.

  • Våra kunder kan lita på att den person som de får hjälp av har rätt information och kompetens för att se efter kundens behov på bästa sätt.

  • När kunden känner förtroende för vår verksamhet kan han eller hon istället koncentrera sig på att leva sitt liv såsom man önskar, med stöd och hjälp från Adela.